Dogman = Great Place to Work
Nu firar vi på Dogman! Målmedvetet och ödmjukt inleddes arbetet 2015 mot målet att skapa Sveriges bästa arbetsplats. Vi kan nu efter årets medarbetarundersökning konstatera att vi blivit en certifierad arbetsplats av Great Place to Work, det vill säga vi har fått bevis på att Dogman uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra anställda. Det är vi förstås väldigt stolta och glada för.
    –  Dialogen mellan medarbetare och ledning kring olika förbättringsområden har fungerat bra sedan vi startade projektet, det har resultatet av undersökningen nu gett oss ett kvitto på, säger Pierre Olofsson VD på Dogman.

Som certifierade kan vi också ställa upp i rankingprocessen för att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser. Men Dogmans ambition är inte bara att få en placering på listan, vi deltar också för att utveckla Dogman som arbetsplats och skapa en miljö och ett arbetsklimat där alla trivs och mår bra.
     – Certifieringen är kul och ger oss en mätbarhet och ett tävlingsmoment, men främst vill vi göra rätt insatser för att skapa hög och långvarig motivation hos våra anställda. Då kommer vi även fortsätta vår fina resultatutveckling som bolag, avslutar Pierre Olofsson.

Här kan du läsa mer om vad som kännetecknar en bra arbetsplats enligt Great Place to Work: