Dogman öppnar koncept- och upplevelsebutik på Väla volym utanför Helsingborg

Den 26 april slår Dogman upp portarna till sin första svenska koncept- och upplevelsebutik för djur och djurvänner. ”Dogman Vänner för livet” blir Sveriges största djurbutik i sitt slag, med dryga 1000 m2 butik och aktivitetsytor.

- Branschen konsolideras och förändras i snabbare tempo än någonsin. Att göra snabba omställningar och ha modet bryta ny mark för våra konsumenter ligger i vår kultur, menar Pierre Olofsson, VD för Dogman. Han ser öppningen av egen butik som ett led i företagets rustning för framtiden.

- Ambitionen med egna butiker är att stärka varumärket ytterligare ett snäpp, för både företaget och våra återförsäljare. Vi förädlar på samma gång vårt eget franchisekoncept ”Vänner för livet” och erbjuder de fristående zoobutikerna en möjlighet att stå sig i konkurrensen med de större kedjeetableringarna, säger han.

Att öppna en egen butik är också ett viktigt strategiskt beslut för Dogman för att lära sig mer om konsumenterna och deras köpbeteenden. Den samlade erfarenheten ska göra både företaget och återförsäljare ännu mer konkurrenskraftiga.

Den nya koncept- och upplevelsebutiken öppnar på handelsområdet Väla volym utanför Helsingborg. Här kommer hela Dogmans sortiment för hund, katt, häst och fisk att exponeras tillsammans med andra utvalda varumärken, levande fisk och smådjur. Butiken blir inte bara en shoppingupplevelse för alla husdjursägare, utan också en samlingsplats för djur och djurvänner med agilitybana, prova på-ytor för hundar och minicafé.

Butiken ska dessutom fungera som inspirationskälla och mötesplats för Dogmans återförsäljare och deras personal. Under ett och samma tak visas hela sortimentet så som det är tänkt att exponeras.

För mer information, vänligen kontakta: Pierre Olofsson, VD, AB Dogman Tel 042-44 22 256, mobil 0701-08 80 90, email pierre.olofsson@dogman.se